Tuesday, March 17, 2009

Shall we dance?

Nu demult am vazut un film super siropos la tv: Richard Gere, un barbat aflat in plinul crizei varstei mijlocii, se apuca de dansuri unde o cunoaste pe J.Lo de care se indragosteste. In final, sotia isi da seama ca el petrece timpul la clubul de dans si ii face o surpriza venind la un concurs. Final e dragut, el ramane cu sotia iar profesoara de dan, respectiv J.Lo renunta la club, plecand in lume sa se regaseasca.



Si atunci m-a lovit: E o rusine sa iei lectii de dans? Sa fim seriosi, cati dintre noi stiu cu adevarat sa danseze? SA DANSEZE, nu sa se miste cum pot pe ringul de dans? Cati dintre noi pot valsa, sau sa danseze cha-cha? Foarte putini. Si putinii care merg la dansuri sunt luati in rasul lumii: "ha uite la fraierul asta merge la dansuri".

Asa ca m-am hotarat sa va indemn sa incercati sa mergeti la un curs de dans. Ieri am fost pentru prima oara si e extraordinar. Am lasat la o parte jena si rusinea si am simtit ritmul muzicii.+ ca iti formeaza o pozitie(a corpului) sanatoasa si e un mod de a face sport.

Pentru a va pune pe ganduri mai bine v-as ruga mult sa raspundeti cat se poate de sincer la sondajul din dreapta, pentru ca peste 3 zile am de gand sa scriu un post in care sa va recomand locuri unde sa puteti invata sa dansati.

Ganditi-va...DE CE NU?

P.S. Stiu ca am scris "mi-ar place" in loc de mi-ar "placea" la sondaj dar e prea tarziu sa mai schimb, asa ca scuze :D

14 comments:

Anonymous said...

Pot sa zic ca inainte si eu aveam atitudinea aia: la dans? :)) eu?? pfff!?!?! Dar ieri pot zice ca mi-am schimbat parerea. E foarte fun si in plus inveti ceva pentru tine. AAA... era sa uit, dansul e un motiv bun sa stai pe langa fete dragute care se misca frumos sau sa te apropii si mai mult de persoana la care tii. ;)

George said...

Nu vad de ce ar considera o lectie o rusine. Orice lectie, indiferent in ce domeniu, cat timp e bine invatat nu ar trebui sa constituie o rusine. Altfel, vorbim de prejudecati personale.

CG said...

Hm, ce lobby indirect la a merge la cursuri de dansuri!

Oricum fiecare face ce vrea. Iar dacă tu crezi că prin faptul că mergi la lecţii de dans viaţa ta se va schimba şi dimineaţă când te trezeşti te vei fi o persoana mai împlinită and co. , whatever.

În rest, nu cred că există vreun alt motiv să frecventezi aceste cursuri. Cât despre nevoia de a şti să dansez Cha-Cha, cred ca eu, personal, nu o am. De când cu emisiunea Dansez pentru tine, a aflat şi românu' de tot felu' de dansuri exotice pe care le crede că sunt cu adevărat importante în viaţă.

Personal, cred că e mai important să ştiu să bat un cui decât sa dansez mambo. Sau să ştiu planta un pom în grădină decât merengue, sau cum s-o numii. Păcat că asemenea cursuri nu se fac, chestiile astea se învaţă mai degrabă singur. Şi repet, din punctul meu de vedere sunt mai importante. Şi cred că multă lume e de acord cu mine…

rose@rxy said...

George,
dansul e ceva ce faci pt tine. E pentru sufletul tau: ori iti place, ori nu. Si nu cred ca poti compara dansul cu batutul unui cui. In vremurile trecute, doar oamenii de la curtea regelui stiau dansa cum se cuvine si nu toti taranii (care bateau cuie de zor). asta oare nu reflecta ceva?

Ma tem ca ai ai pierdut esenta indemnului meu de a merge la dans. Si da, poate ca "dansez pt tine" a trezit in tot romanul spiritul de dansator, dar asta nu e rau. Pana la urma, si dansul e o arta pe care putini o cunosc. Poate e timpul ca romanii sa invete sa danseze si sa nu mai bata cuie. :)

CG said...

Cred că tu ai pierdut esenţa la ceea ce vreau sa spun. Nu descalific dansul ca fiind important pentru tine sau pentru alte persoane interesate. Dar poate că tu nu înţelegi că fiecare face ceva ce consideră că îl va ajuta, ceea ce consideră că e important in viaţă pentru propria persoană. Pentru mine nu e la fel de important. Şi nu mă lua cu bullshit că numai ţăranii ştiu sau trebuie să ştie să bată un cui. E o chestie elementară şi utilă de multe ori in viaţă. Mult mai utila decat dansul.

Citeşte mai mult aici: Seriously Blog: Dansul, o prioritate?

Anonymous said...

Nu dau commenturi de obice ... dar daca si bace a comentat la subiectul asta ii cu totul altceva :)). Chestia cu dansul ti-a venit asa din senin de la un film. Eu cred ca iti trece repede, dar nu ii nevoie sa "glorifici" atat de mult dansul. Inteleg ca ti se pare interesant, probabil la fel de interesant cum mi s-ar parea mie cursuri de navigat pe mare. Pe mine unul nu ma intereseaza cha-cha sau oricel alt dans mai stie micutul Will si cu siguranta ca si altii gandesc la fel. Deci in sondajul asta ai uitat unele variante cum ar fi "Interesant ... dar poate alta data" (or something like this). Oricum eu tot cred ca ii ceva trecator. Daca iti venea pe moment puteai sa zici la fel de bine: "toti jucam volei ... dar cati dintre noi stiu cu adevarat sa joace" si sa ne chemi la volei. As putea zice ca ii ca si cum ai face ore sa iti iei carnet pentru camion. Mie unul mi-a placut dar nu am tras de altii sa vina si ei. Vine cine vrea si cui ii place.(si nuuu ... nu ma laud ... incercam sa fac o asemanare ... deci sa nu aud comentarii :)))

CG said...

Si eu am carnet pe camion. Si tuddy, ti minte cum toti au sarit pe noi: "ca doamne, la ce iti trebe?"...

Anonymous said...

Oh my God! Intr-un fel ma amuza toata aceasta abatere de la subiect, dar pe de alta parte, mult mai puternic ma deranjeaza toata aceasta discutie total inutila! in primul rand ma amuza introducerea lui George! "Hm, ce lobby indirect la a merge la cursuri de dansuri! Oricum fiecare face ce vrea." Care mie mi se pare din start o nemultumire extrem de puerila! Ceva de genu... Ruxi nu mai scrie pe blogul tau despre calatorit in strainatate ca deja sunt pline avioanele cu romani care pleaca in excursii si ei de fapt, nu vor asta. Normal ca fiecare face ce vrea, dar bineinteles nu cred ca Ruxi si-a inchipuit ca va putea forta pe cineva prin post-urile ei de pe blog sa mearga la dansuri. Ar fi cineva sa poata asta!
Asadar, premisa ca Ruxi vrea sa convinga cu orice pret pe toata lumea sa mearga la dans si ca are puteri greu de tinut in frau la capitolul convingere e total gresita. De aici, pana la o discutie aiurea, mai era doar un pas... pe care, desigur il face tot George :))
Cred ca unde gresesti tu, George, e la faptul ca tu incerci sa compari dansul cu hobby-urile tale, personale si sa zici "ale mele sunt mai tari". Ori, cand e vorba de hobby-uri, fiecare persoana e subiectiva. NU POTI compara batutul de cuie cu dansul, in primul rand pentru ca tu nici nu iti pui problema dansului. In al doilea rand, nu se pot compara pentru ca sunt doua preocupari care intr-adevar apartin unor clase sociale diferite. Omul dintr-o clasa sociala mai de jos, normal ca isi pune problema invatarii unor aspecte importante pentru viata lui: gen batut de cuie, insa un om de afaceri care are dineuri si alte manifestari de societate, unde se danseaza vals, poate, si nu manele, se preocupa mai mult de dans decat de batutul cuielor, pe care i le face tot omul de jos, pentru bani.

Anonymous said...

In plus, in viata nu toate lucrurile trebuie sa fie utile in acceptiunea poporului larg... adica faza cu "batutul de cuie bate dansul". Exista unele lucruri, numite hobby-uri, care ii ajuta pe oameni sa se implineasca pe plan spiritual, lucruri marunte, aparent lipsite de importanta. Ceea ce vroia Ruxi sa spuna - cred eu - e ca multa lume nici nu isi pune problema sa mearga la dansuri, fiind f probabil sa rateze un posibil hobby, o posibila relaxare, tocmai din cauza a ceea ce crede "lumea". Asta e intr-adevar un lucru pe care Ruxi vrea sa ii convinga pe oameni: sa ia in considerare si dansul. Daca tu George, consideri ca un hobby interesant ar fi batutul de cuie... whatever... scrie si tu un post pe blogul tau despre batutul cuielor, poate cineva va gasi ca e interesant. In plus, pe langa aceasta "inutilitate" aparenta a dansului, exista si aspectul practic al "Dansurilor de societate", care te invata sa dansezi asa cum trebuie la o petrecere si nu doar sa te zbatzai cu aceleasi miscari haotice si pe samba, si pe tango si, desigur, pe manele...:)) E important sa stii macar pasii de baza ca sa te poti descurca in cercurile in care umbli.
In replica lui Tuddy, e cam aceeasi idee ca a lui George, doar ca Tuddy nu intelege ca dansul nu e egal cu voleiul, de care te lovesti mult mai rar.
Si in incheiere, ma amuza cum va "glorificati" amandoi Permisul pentru camion, pe care cu siguranta il veti folosi de o suta de ori mai putin decat dansul. Pacat ca dansului nu ii acordati atentie si o sa pierdeti mai mult in viata dansand aiurea decat lasand pe altcineva sa conduca camionul (ceea ce nu va fi asa rusinos) pe care f probabil nu il veti detine niciodata. :)) E amuzant si cum v-ati gasit voi doi sa aclamati obiectivitatea, dupa care sa aruncati cu noroi in ceva ce nu coincide cu parerile voastre subiective. Tocmai pentru oameni ca voi e pus postul, ca sa va convinga sa nu ziceti "Doamne fereste! Dansuri?!?"

Anonymous said...

Nu cred cineva a pus vreodata pe voi presiune sa veniti. Atat eu cat si Ruxi am vrut doar sa va aratam ca exista o alternativa, buna sau nu e problema voastra. Noua ne place si cu asta am terminat. Pana una alta noi o sa valsam si pe voi va lasam sa va "dati cu camionul"(sau poate dansati ?) ;)

Anonymous said...

Domnule Raul. In primul rand ... nu cred ca tu vezi in stele viitorul. De unde stii tu ce rezerva viitorul pentru mine. Poate ma ajuta permisul pentru camion. Si in plus eu unul l-am facut pentru a invata mecanica si a stii cum merge o masina si alte detalii din astea de care tie probabil nu iti pasa dar pe mine ma ajuta(mai multe detalii nu iti trebuie), nu mi-am luat carnetul ca sa devin sofer de camion. In plus nu stiu de unde ti-a venit ideea cu "glorificat" permisul ... eu doar am facut o comparatie si George a bagat si el un apropo (ii mai mult o chestie intre noi deci nu ma astept sa intelegi).
Daca nu ma insel Ruxi ne-a cerut parerea. Parerea mi-am exprimat-o in primul comment ("Deci in sondajul asta ai uitat unele variante cum ar fi "Interesant ... dar poate alta data" (or something like this)"). Probabil nu iti convine dar asta este parerea mea sincera. Nimeni nu a zis "Doamne fereste! Dansuri?!?". In sondaj nu am votat pentru ca nici o varianta nu mi se pare potrivita pentru parerea mea despre cursuri de dans. Si am zis eu vreodata ca parerea mea e obiectiva? Mai mult ai inventat in ce ai scris (daca vorbeai doar de posturile lui George imi pare rau si imi retrag cuvintele)

PS: Vezi ca ai intins coarda cu "lasand pe altcineva sa conduca camionul pe care f probabil nu il veti detine niciodata". Eu nu m-am legat personal nici de tine nici de averea ta. Tu nu ma cunosti si eu nu te cunosc asa ca fara comentarii de genul asta.

Anonymous said...

Ooook! Intai de toate, vreau sa zic ca de multe ori ma confrunt cu situatia in care sunt inteles gresit, si acum este una din acele situatii.
in primul rand, nu pretindeam ca permisul de camion nu te ajuta in viata, pe tine personal. N-am de unde sa stiu... Insa, exemplificam pe voi in numele tuturor cititorilor acestui blog. Astfel, ziceam "lasand pe altcineva sa conduca camionul pe care f probabil nu il veti detine niciodata" in sensul ca este mult mult mai probabil in viata unui om sa se confrunte cu o situatie in care trebuie sa danseze, decat cu o situatie in care trebuie sa conduca un camion, camion pe care nu si-l cumpara oricine, decat un numar redus de "utilizatori" si pe care nu il folosesti asa de des. Nu puneam problema ca nu ti-ai permite sa iti iei un camion, or something like that... Doamne! As fi cretin sa arunc o afirmatie ca in spatele unui bloc de cartier marginas "fraiere, tata-to n-are atatia bani cati are tata" :)) chiar si daca te-as cunoaste. Ziceam in general, ca incidenta dansului in viata noastra, in general, e mai mare decat cea a condusului unui camion.
Pana aici, ar parea ca am facut acelasi lucru ca si voi... adica am inceput sa compar doua lucruri greu de comparat. Diferenta e ca... am pus asa problema pt ca lumea in general, nu considera ambele parti (asta e si ideea post-ului), ci doar partea voastra. Adica "materialul bate spiritualul", "actiunile cu efect imediat bat actiunile de perspectiva", etc. Eu sunt de acord ca fiecare e cu treaba lui, insa am fost nevoit sa fiu putin unilateral in discutia asta ca sa echilibrez perspectiva, care trebuie sa fie echitabila, adica sa se concluzioneze intr-adevar cu fiecare face ce vrea.
In plus, nu am inventat ce am zis... 1. legat de obiectivitate: da, si tu aclamai obiectivitatea zicand "as putea zice ca ii ca si cum ai face ore sa iti iei carnet pentru camion. Mie unul mi-a placut dar nu am tras de altii sa vina si ei". Asta e un apel la obiectivitate! Adica trebuie sa privim ambele perspective: a mea ca subiectiv, si a celorlalti care e foarte probabil diferita. :) Parerea ta, a fost subiectiva, indeed, doar ca eu am zis ca ati aclamat obiectivitatea amandoi (ca principiu), adica ati dat de inteles ca sunteti fani ai acesteia si ati incercat sa sugerati ca Ruxi nu e obiectiva.
2. faza cu Doamne fereste! Dansuri?!? Era un fel de insumare a tot ce ati zis voi, a negarii post-ului. Evident ca nici unul din voi nu a zis exact asa... insa amandoi ati sugerat "Doamne fereste sa fie dansurile o prioritate la categoria hobby-uri" (cu nuantarea ca la tine razbate ideea ca oarecum Ruxi nu e lucida cand ne cheama la dansuri).
Sper ca s-au mai clarificat unele chestii. Concluzia era ca nu am nimic personal cu nimeni, totul se rezuma la commenturile de pe blog, care se discuta. Prin urmare, sper ca nu o sa mai existe replici de genul "Vezi ca ai intins coarda", "Eu nu m-am legat personal nici de tine nici de averea ta.", care or fi aparut datorita neintelegerii mesajului meu. :)

CG said...

Pentru Raul: nu cred ca te cunosc, in concluzie nu cred ca ai vreun drept sa ma ataci (personal). Jignirile nu prea isi au locul sau rolul intr-o asemenea discutie. Dar fiindca nu stiu cine esti, parerea ta pentru mine este ca de la necunoscut la necunoscut. O parere pe care o accept, fiindca asa cer bunele maniere, si pe care o consider ca alternativa fiindca asa cere diplomatia si tactul.

Dar poate ar trebui sa te gandesti de acum inainte cum te adresezi unor persoane cu care nu ai avut placerea de a discuta. Oricum, iti doresc bafta.

Cat despre postul meu, puteti sa il considerati sters. "E ca si cum voi mi-ati zice mie ca nu am voie sa imi spun parerea pe un subiect". Dar, normal, intodeauna obiectivitatea personala (a se citi subiectivitate) e mai tare decat obiectivitatea (la fel de personala a) altuia.

Imi cer tototada scuze ca nu apartin unei alte categorii sociale pentru a putea intra intr-o asemenea dezbatere. Pe viitor voi sti sa ma abtin.

Cu stima,
George

Anonymous said...

In primul rand nu voi comenta niciun comentariu anterior ci doar post-ul lui Ruxi sau mai degraba imi voi spune parerea vis-a-vis de dans.

Mie personal imi surade ideea de a frecventa niste cursuri de dans, insa intotdeauna am avut oarcesce retineri, insa nu e prea tarziu sa ma apuc :D

Daca e sa ne gandim la utilitatea dansului probabil ca nu e prea mare, insa sa nu uitam ca a merge la dans e o modalitate de relaxare, de a cunoaste oameni noi si de a te simti bine. In plus, cand incerci un nou hobby nu te gandesti daca iti va fi sau nu util in viata, ci daca iti place sau nu. Principiu care se aplica si in cazul sporturilor, cartilor etc.

Asadar si prin urmare, poate voi lua in considerare indemnul tau, Ruxi, si intr-o buna zi o sa imi iau partenerul la lectii de dans :->