Friday, July 25, 2008

Unde e spiritul de patriot?

Dupa o lunga absenta iata-ma din nou in fata calculatorului, gata sa scriu din nou. Problema e ca...nu stiu exact ce sa spun... cum sa spun...

Vad ca George a facut deja un "review" la ce se intampla "after" school. La ce simti cand termini cu scoala, BAC-ul, admiterea... cum ai impresia ca iti vine sa plangi, dar tot te bucuri, cum esti nerabdator sa incepi facultatea dar cu un ochi privesti nostalgic spre trecut la bancile de elev pe care le lasi in urma. Asa ca nu am de gand sa mai abordez subiectul.

In schimb, am o noua intrebare: DE CE NU MAI CUMPARAM MASINI DACIA?

pai... raspunsul e chiar foarte simplu. Desi, statistic vorbind, romanii au incredere in masina "poporului", eu nu cunosc pe nimeni care sa dispuna de banii necesari achizitonarii unei Dacia Sandero sau Logan si sa nu opteze pentru altceva. Prefera sa cumpere masini second-hand decat o dacie noua.
Desi acum cateva saptamani cand ma milogeam de tata sa-mi cmpere masina am declarat :"Si o Dacie e buna!", stiu ca nu vorbeam serios. Nu as conduce o Dacie nici in ruptul capului.
De ce? Pentru ca suntem in Romania. In incercarea de a face ceva bun, romanii nu au reusit decat sa-si pastreze imaginea pe care o au deja, si anume ca nu pot face nimic perfect. Azi am fost la un service Dacia unde serviciile au fost sub orice critica. Pentru ca muncitorii se aflau in "pauza de masa" am asteptat inca o ora in plus, timp in care service-ul era gol. Cand am mers si am spus ca am venit dupa masina, ne-au cerut nr de inmatriculare, nici un act, nimic, nicio verificare. Puteam foarte bine sa furam masina ( care era cielo, nu dacie).
Trecand peste asta, ora de asteptare pe care am petrecut-o acolo ne-a dat sansa sa admiram noile modele expuse in curte. Dragutze, dar pur si simplu nu-mi inspira incredere. O cumperi si apoi te cheama in service ca asta nu e bine, finisajele nu-s calumea, iti cade oglinda...tot felu de porcarii pe care eu nu le pot pricepe: e chiar asa de greu sa faca un lucru BINE?

2 comments:

CG said...

Hai pe bune sa nu exageram. Logan a avut un mare succes in afara, in special in "Nemtia" si Franta. Si cu totii stim ca Germania si Franta sunt importante piese auto in Europa, iar Dacia (de fapt Renault) nu si-ar fi permis sa lanseze un model care sa nu se acomodeze la o piata pretentioasa. Dacia, marca ieftina a grupului Renault face exact ceea ce trebuie. Primesti exact atat cat dai. Si sa o lasam balta cu finisajele si problemele pe care le poti intampina la o Dacie. Sunt putine marci cu care nu ai probleme. Iar avand in vedere ca Dacia apartine grupului Renault, ar fi ceva INCREDIBIL ca Dacia sa nu aiba probleme (cel putin ocazional). Oricum, sunt destui romani care au ales Logan si nu prea am auzit sa nu fie multumiti cu el. You get exactly what you pay for. Si cand ai cumparat, ai stiut ce cumperi.

Cat despre cumpararea unor masini vechi aduse din "Nemtia" e o alta discutie. Romanul intodeauna a vazut in masina germana un vis. Un vis extraordinar. Pentru romanul de rand, o masina nemteasca e cel mai tare automobil creat vreodata. Nu exista alta alternativa la fiabilitate. Ca sa nu mai vorbesc de pret. Chiar daca la acelasi pret ar putea sa-si ia un Logan sau un Sandero noi, din 2008, romanul de rand prefera sa cumpere o masina veche, rulata, cu peste 100mii km la bord si chiar fara un istoric clar.

Tu ce-ai alege?

rose@rxy said...

Cred ca e evident ce as alege...din moment de am scris asta, nu?